ירושת המאסטרו – מה ניתן ללמוד מסכסוך הירושה בעניין צביקה פיק?

אז מה ניתן ללמוד מסכסוך הירושה בעניין צביקה פיק?

טרם ההסבר, למי שלא מצוי בפרטים, הנה בקצרה תקציר סיפור סכסוך הירושה המתוקשר.

צביקה פיק - סכסוך ירושה
צילום: עדנה בר-רומי עבור ידיעות אחרונות, מתוך אתר פיקיויקי

בתאריך 14/08/2023 פורסם בתוכניתו של גיא פינס "ערב טוב" בערוץ 12 כי הושגה פשרה בין יורשיו של צביקה פיק ביחס לירושה אותה השאיר אחריו.

כזכור, בחודשים האחרונים התחולל קרב ירושה בין ילדיו של צביקה פיק, זאת לאחר שפיק המנוח, נפטר בגיל 72 בביתו ונקבר בבית העלמין ברמת השרון.

צביקה פיק השאיר אחריו שירים רבים המושמעים באופן תדיר באמצעי התקשורת, דבר אשר מהווה נכס כלכלי משמעותי מאוד עבור יורשיו.

ע"פ הפרסומים, לצביקה פיק היו בחייו שתי משפחות, מאשתו הראשונה מירית שם אור אשר אף כתבה מילים לרבים משיריו, שתי בנות ובן, ומאשתו השנייה שירה מנור ממנה נפרד כשנה טרם פטירתו, שני ילדים קטינים.

גובה הירושה של צביקה פיק לא פורסם, אך על פי הפרסומים קיימת בעיזבונו דירת יוקרה במגדל השופטים בתל אביב, אך כאמור עיקר הירושה ככל הנראה הינם הזכויות והתמלוגים להם זכאים יורשיו, לנוכח השירים הרבים אותם כתב והלחין, זכויות כספיות אשר מוערכת בסכומים לא מבוטלים של בין חצי מיליון למיליון בכל שנה.

בפרסומים אשר הופיעו אחר פטירתו של פיק עלה כי הוא השאיר צוואה, על פיה יורשיו היחידים הינם שני ילדיו הקטנים מבת זוגו שירה מנור ולילדיו הבגירים מהנישואים הראשונים, לא השאיר דבר.

עוד פורסם כי בצוואתו, מינה פיק את בתו דניאלה פיק טרנטינו, הצעירה מבין שלושת ילדיו מנישואיו הראשונים, לשמש כמנהלת עזבונו ומינה אותה לשמש כמנהלת כספם של ילדיו הקטינים עד להגיעם לגיל 20.

ילדיו של פיק מנישואיו הראשוניים היו המומים מתוכן הצוואה וסביר להניח כי מעבר לפן הכלכלי נפגעו רגשית מיחסו של אביהם, כפי שבא לידי ביטוי בצוואתו.

כפי שפורסם בתוכניתו של גיא פינס בתאריך 14/08/2023, בחלוף שנה מפטירתו של פיק הושגה פשרה בין הצדדים, תוכן הפשרה לא פורסם.

מה ניתן ללמוד מסיפור ירושתו של פיק לתחום הירושה?

עריכת צוואה

במדינת ישראל רשאי כל אדם בגיר לערוך צוואה ולצוות את עזבונו על פי רצונו, אין חובה להעניק מהירושה לילדים או לקרובי המשפחה.

שיח ותקשורת בין בני המשפחה בנושא הירושה

במידת האפשר מומלץ כי עורך הצוואה ימנע מלהפתיע את יורשיו בצוואה, אשר תיוודע ליורשים רק לאחר הפטירה. שיח פתוח והסברת כוונת הדברים בצוואה ליורשים, אשר יורשים פחות או אינם יורשים כלל, עשויים לחסוך תחושות קשות לאחר הפטירה ולמנוע מראש סכסוכי ירושה.

מינוי מנהל עיזבון

ניתן למנות מנהל עזבון, כלומר אדם אשר יהיה אחראי על חלוקת הירושה וניהול הכספים עד לחלוקתם בין היורשים.

החלטתם למנות מנהל עיזבון? רצוי מאוד למנות לתפקיד אדם אובייקטיבי שלא נמנה על קרובי המשפחה או היורשים. ניתן גם למנות את אחד היורשים, אולם מומלץ להימנע ממינוי אדם אשר אינו צפוי לקבל דבר וחצי דבר מהירושה.

הסכם פשרה

נתקלתם בסכסוך בתחום הירושה? פעמים רבות כמו במקרה זה, רצוי להגיע לפשרה בסיוע עורך דין ולחלק את העיזבון לשביעות רצון כל הנוגעים בדבר. מומלץ להימנע במידת האפשר מקרבות ירושה בבית המשפט, אשר מטבעם נמשכים לאורך שנים וכרוכים בהוצאות רבות.

פתרונות יצירתיים

תחום הירושה מאפשר לא פעם פתרונות יצירתיים כדי למנוע סכסוכים, כך לדוגמא יכול אדם אשר היקף נכסיו רחב וצפויות לו הכנסות רבות במשך השנים, להקים נאמנות, מעין קרן אליה יועברו הכספים לאחר פטירתו ולהשאיר מראש הוראות כיצד הוא מעוניין כי כספו יחולקו במשך השנים לאחר פטירתו, דבר אשר עשוי למנוע סכסוך ירושה.

עו"ד ערן הוד

עו"ד ערן הוד

 

האמור מובא כמידע כללי בלבד ואין בו כדי להוות יעוץ משפטי או תחליף לפגישה עם עורך דין.

👈 מילאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן