איך לבדוק שוכרים לפני השכרת דירה? בדיקות רקע לשוכרים שאתם חייבים להכיר.

חיפשתם וחיפשתם ובסוף הוא הגיע…

הגיע שוכר לדירה שנראה לכם שיהיה שוכר טוב והגון.

בדיקות רקע לשוכרים

אבל רגע, איך אפשר לוודא שהשוכר הזה אכן טוב וראוי?

בסופו של דבר אתם לא רוצים להפקיד את הנכס הכי יקר שלכם בידיים של מישהו שאתם לא מכירים ללא בדיקה.

הבדיקות הכי חשובות לפני שמכניסים שוכר לדירה

אז ריכזתי עבורכם את 10 הבדיקות שחשוב (מאוד) שתכירו:

  1. בדיקת תעודת זהות – חשוב לבקש מהשוכר תעודות זהות כדי לוודא שהאדם אותו אתם מתכוונים להכניס לדירתכם, מופיע בפניכם בזהות אמיתית ולא בדויה. נשמע לכם מופרך? ממש לא – כבר היו דברים מעולם…
  2. בדיקה באתר בנק ישראל – בצעו בדיקה כי חשבון הבנק של השוכר הפוטנציאלי אינו מוגבל (מאגר חשבונות מוגבלים).
  3. בדיקה באתר ההוצאה לפועל  – ודאו כי השוכר הפוטנציאלי אינו ברשימת החייבים המוגבלים וכן כי אינו ברשימת החייבים המוגבלים או החייבים המשתמטים.
  4. בדיקת תלושי משכורת אחרונים – על מנת לוודא שהשוכר בעל יכולת תשלום בקשו לראות תלושי משכורת מ-3 החודשים האחרונים, במידה והשוכר בעל עסק עצמאי בקשו ממנו להביא דו"ח מרואה חשבון המעיד על הכנסותיו.
  5. בדיקת חשבון בנק – בקשו לקבל תדפיס תנועות עו"ש בחשבון הבנק, באמצעות התדפיס תוכלו לבדוק את איתנותו הפיננסית של השוכר ויכולתו לעמוד בתשלומי השכירות.
  6. בדיקה בגוגל – בצעו חיפוש מדוייק ("עם גרשיים") בגוגל כך לדוגמא ערכו חפוש של: שם השוכר + שם משפחתו / מספר טלפון נייד / מספר תעודת זהות של השוכר וכד'. ניתן ומומלץ להיעזר בכלי החיפוש המתקדמים של גוגל.
  7. פנקס שיקים – ודאו כי לשוכר הפוטנציאלי יש פנקס שיקים. טיפ חשוב: אם השוכר אומר שאין לו בעיה להביא שיקים, רק שהשיקים יהיו שייכים לחברה / אח / חבר, זהו סימן אזהרה שחשוב להכיר.
  8. ערבויות – בדקו עם השוכר הפוטנציאלי מראש האם יהיה מוכן לספק לכם ערבויות אשר יבטיחו את תשלומי השכירות ובמקרה של נזקים בנכס המושכר, תוכלו להיפרע מהשוכר באמצעות ערבויות אלו.
    (הערבויות המקובלות בהסכמי שכירות הינן: ערבות בנקאית אוטונומית, מזומן, צ'ק בנקאי, צ'ק רגיל, שטר חוב).
  9. ערבים להסכם ולשטר החוב – בדקו עם השוכר הפוטנציאלי מראש, האם יהיה מוכן להביא (בשפה המשפטית: להעמיד) ערבים מטעמו אשר יערבו להסכם השכירות וכן לשטר החוב.
  10. שיחה עם משכיר קודם – אם השוכר השכיר בעבר דירה, בקשו לשוחח טלפונית עם המשכיר הקודם על מנת לוודא כי השוכר הינו שוכר טוב וראוי, אשר עמד בעבר בתשלומי השכירות ולא גרם נזקים למושכר. 

הבדיקות האלו חשובות מאוד, אל תוותרו עליהן.

גיליתם פערים בין מה שהשוכר אמר לכם לבין המצב בפועל?

כך לדוגמא שוכר שציין כי הוא עובד בעבודה מסודרת, אבל כשביקשתם תלושי שכר התברר כי הוא "בין עבודות". המלצה חמה שלי, חפשו את השוכר הבא…

יתרון נוסף של ביצוע הבדיקות הוא שבעצם בקשת המסמכים מהשוכר תוכלו לבחון את התנהלותו, נכונותו לשתף אתכם פעולה וכן האם הוא גלוי וכנה או שפועל כמי אשר יש לו מה להסתיר.


רוצים ללכת על בטוח?

פנו לעורך דין שיערוך את הבדיקות האמורות ועוד בדיקות מטעמו, תשלום שכר הטרחה לעורך הדין, שווה את השקט הנפשי שלכם.
עו"ד ערן הוד
עו"ד ערן הוד

עו"ד ערן הוד.

המידע האמור מובא כמידע כללי בלבד, אין בדברים משום יעוץ משפטי ואין בכך תחליף לפגישת ייעוץ אצל עורך דין.

👈 מילאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן