איך לבחור עורך דין לעריכת ייפוי כוח מתמשך?

7 נקודות שיסייעו לכם לבחור עורך דין לעריכת ייפוי כוח מתמשך

אם קיבלתם החלטה נבונה ואתם מעוניינים לערוך ייפוי כוח מתמשך, איך תדעו לבחור את עורך הדין אשר יערוך עבורכם את מסמך הייפוי כוח מתמשך?

עורך דין לייפוי כוח מתמשך

הנה כמה נקודות אשר יסייעו בידכם בבחירת עורך הדין אשר יתאים עבורכם.

1. האם ייפוי הכוח כולל מסמך הנחיות מקדימות מפורט נפרד?

בחנו עם עורך הדין האם הוא עורך מסמך הנחיות מקדימות מפורט בנפרד ממסמך ייפוי הכוח המתמשך.

מסמך ההנחיות המקדימות מכיל פרטים חשובים כגון: מנגנון הכרעה במקרה של מחלוקת בין מיופי הכוח, הוראות מפורשות לבנקים, הוראות בעניין חשבון בנק משותף, אפשרות לביצוע פעולות במוצרים פיננסיים ועוד.

מניסיון שצברתי מעריכת עשרות רבות שלי ייפויי כוח מתמשכים, מסמך זה פותר ומונע בעיות בהמשך.

לכן מי שמתמצה בתחום יודע כי מסמך ההנחיות המקדימות הוא ה"לב" והחלק העיקרי של ייפוי כוח מתמשך – אל תוותרו עליו.

 

2. האם עורך הדין זמין ונגיש עבורכם?

אחריות – בחנו עם עורך הדין האם הוא מתחייב לסייע למיופי הכוח גם בשלב הפעלת ייפוי הכוח המתמשך ללא תשלום נוסף?

התרשמו מהזמינות והנגישות של עורך הדין, האם אתם יכולים לשוחח עמו בכל עת ישירות או שהמענה הוא רק בשעות הקבלה וגם אז בסינון של מזכירת המשרד?

תהליך עריכת ייפוי הכוח המתמשך, הינו תהליך בו לעיתים רבות צצות ועולות שאלות והרהורים הן מצד האדם אשר מבקש לערוך את המסמך והן מצד משפחתו.

רצוי לוודא כי עורך הדין אשר עורך את המסמך יהיה זמין ונגיש עבורכם בכל עת.

בחנו האם עורך הדין מוסר את מספר הפלאפון שלו או שיתאפשר מענה רק במשרד, האם עורך הדין יהיה זמין גם מחוץ לשעות פעילות המשרד?

 

3. האם לעורך הדין ראיה רוחבית בתחום דיני המשפחה?

ישנה אמירה ידועה כי בדיני המשפחה "הכל קשור להכל", לכן רצוי לבחור עורך דין אשר עיקר עיסוקו בתחום דיני המשפחה, שכן למצבו האישי והמשפחתי של אדם, ישנה השפעה ישירה על ייפוי הכוח המתמשך.

על עורך הדין לבחון האם האדם המבקש לערוך ייפוי כוח מתמשך ערך צוואה? האם הוא ערך הסכם ממון? האם בעבר נחתם הסכם גירושים? ועוד ועוד.

בדקו אם עורך הדין עוסק גם בליטיגציה בתחום המשפחה, כלומר מייצג לקוחות בבית המשפט. לעיתים במהלך הפעלת ייפוי הכוח המתמשך נדרשים אישורים שונים מבית המשפט ולא תרצו שעורך הדין יתנסה לראשונה בבית המשפט יחד אתכם או גרוע מכך יעביר את הטיפול לעורך דין אחר שאינו מכיר אתכם.

 

4. האם עורך הדין מתמחה גם בדיני ירושה?

במידה וערכתם בעבר צוואה, בדקו עם עורך הדין האם הוא בודק במהלך ההליך את הצוואה אותה עשיתם בעבר.

יש חשיבות רבה כי מסמך ייפוי הכוח המתמשך והצוואה יהיו תואמים ולא יסתרו זה את זה.

כך לדוגמא במצב בו בצוואה נקבע כי אחד הילדים יירש דירה ואילו ילד אחר יירש סכום כסף המצוי בחשבון בנק, יש להנחות במסמך ייפוי הכוח המתמשך את מיופה הכוח כיצד לנהוג בנכסים, על מנת שלא יווצר בעתיד חוסר איזון בין הילדים בנוגע לירושה.

 

5. האם עורך הדין יבדוק את אופן הרישום של נכסי נדל"ן שלכם?

פעמים רבות נמצא כי אופן הרישום של נכסי הנדל"ן לא בוצע כראוי והנכסים אשר אדם היה בטוח כי מצויים בבעלותו, רשומים על שם חברה או אדם אחר ולפיכך בטרם עריכת ייפוי הכוח המתמשך יש לבחון כי נכסיו של אדם נרשמו כיאות על שמו והינם בבעלותו.

בדקו עם עורך הדין האם תהליך ייפוי הכוח המתמשך, כולל בדיקת רישום נכסי הנדל"ן שלכם?

6. "ביקור בית" האם עורך הדין יהיה מוכן להגיע לצורך עריכת המסמכים המתמשך לביתכם?

לעיתים מבקש האדם אשר מעוניין לערוך ייפוי כוח מתמשך, כי הפגישה תיערך בביתו בסביבתו הנעימה והבטוחה, כך יוכל לשבת עם עורך הדין על הכורסא בסלון עם כוס קפה ולבחון ברוגע ובשקט את החלופות השונות במסגרת עריכת המסמך. יש לבחון עם עורך הדין האם יהיה מוכן לכך.

בנוסף, ניסיון החיים מלמד כי בעת פגישת החתימה על מסמכים, לאחר קריאת המסמכים סעיף אחר סעיף יחד עם עורך הדין, פעמים רבות עורך המסמך מעוניין לשנות פרט כזה או אחר במסמכים, ככל וחתימת המסמכים נערכת בבית – יש לוודא כי לעורך הדין יש אמצעים לתיקון המסמך במקום, כמו מדפסת ניידת, מחשב נייד וכד'.

7. האם יש הגבלה מצד עורך הדין למספר השעות או מספר הפגישות לצורך עריכת ייפוי הכוח הכוח המתמשך?

על פי רוב הליך ייפוי הכוח המתמשך נחלק לשלוש פגישות:

 

  1. פגישה ראשונה: עורך הדין ייתן הסבר על ייפוי הכוח המתמשך והאפשרויות השונות הגלומות בכלי זה. בנוסף עורך הדין ישאל את הממנה (האדם אשר בשבילו נערך ייפוי הכוח) מה מבין האופציות השונות מתאים לו ולמשפחתו, תוך התייעצות והבהרת האפשרויות השונות בכל חלופה.
  2. פגישה שניה: פגישה זו תיערך לאחר שליחת טיוטת המסמכים לממנה במייל וקבלת אישורו לתוכנם – על פי רוב פגישה זו מיועדת לחתימה על המסמכים; יחד עם זאת, פעמים שלאחר הקראת המסמכים בפני המממנה והבהרת כל סעיף, מבקש הממנה לבדוק דבר מה או לחשוב על סעיף מסוים ומבקש לקיים פגישה נוספת, דבר אשר הינו לגיטימי לחלוטין.
  3. פגישה שלישית: פגישה לצורך החתמת מיופי הכוח (אלו אשר מונו לתפקיד מיופה כוח על ידי הממנה) על המסמכים.

לעיתים יש צורך ביותר משלוש פגישות לצורך השלמת הליך עריכת המסמכים, כך לדוגמא במקרה בו הממנה מעוניין עוד לבדוק דבר מה, לחשוב על סעיף כלשהו או לקיים התייעצות עם אדם קרוב בנוגע לסעיף מסוים, יש לוודא כי הדבר מקובל על ידי עורך הדין ולבחון עמו האם ידרוש על כך תשלום נוסף?

 

סיכום

הליך עריכת ייפוי כוח מתמשך קריטי לעתידכם ועתיד משפחתכם, כדאי להתייחס להליך בכובד ראש ולבחור עורך דין מקצועי אשר ילווה אתכם יד ביד בהליך ויוודא כי המסמך תואם את בקשותיכם ורצונותיכם.

עו"ד ערן הוד

עו"ד ערן הוד

אין באמור כדי לשמש כייעוץ משפטי ואין להסתמך על המידע אשר מובא כמידע כללי בלבד.

👈 מילאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן