וועד בית משותף – ניהול חשבון בנק של הוועד

האם וועד הבית חייב לנהל חשבון בנק המיועד אך ורק לצרכי הבניין המשותף?

וועד בית - ניהול חשבון בנק

שאלה זו הגיעה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בחיפה.

טענות לחוסר שקיפות

בבניינים רבים קיימת טענות שונות מצד דיירי הבניין כנגד נציגות וועד הבית ולא אחת נשמעת טענה כי נציגי וועד הבית פועלים בחוסר שקיפות ומתנהלים עם הכספים אותם הם גובים מהדיירים לצורך ניהול ענייני הבניין, באופן שאינו ראוי.

ויכוח דומה היה גם בבניין בחיפה, בין דייר אשר טען לחוסר שקיפות וחוסר סדר בניהול ענייני הכספים בבניין וטען כי חברת נציגות וועד הבית אשר ניהלה את ענייני הבניין, עוברת על החוק שכן היא הפקידה כספים אותם אספה מהדיירים בחשבון הבנק הפרטי שלה וממנו שילמה לבעלי המקצוע.

מנגד טענה נציגת וועד הבית, כי היא פועלת בהיגיון, מאחר ולא הגיוני בבניין בו 6 דירות בלבד, לרוץ בכל פעם לבנק, מה גם שלטענתה נאסף סכום קטן יחסית מכל דירה (400 ₪ בחודש) ועוד טענה כי יש טרחה גדולה בהפקדת שיקים ומשיכת מזומנים והיא מעדיפה לשלם לאנשי מקצוע באמצעות כרטיס האשראי הפרטי שלה.

העניין הגיע תחילה לדיון בפני המפקחת על הבתים המשותפים אשר דנה בסכסוך בין השכנים וקבעה כי יש לפרש את הוראת החוק המחייבת את וועד הבית לנהל חשבון בנק "בשום שכל ולא בכל מקרה ובכל מצב", בכך הצדיקה למעשה את טענת וועד הבית.

אולם בערעור על החלטת המפקחת בפני בית המשפט המחוזי, הבהיר בית המשפט כי וועד הבית מחויב בניהול כספי הבניין באמצעות חשבון בנק ייעודי והדבר אינו נתון להחלטת וועד הבית. בית המשפט הוסיף וציין כי אם דיירי הבניין מעוניינים לסטות מהוראת חוק זו, עליהם לפעול לשינוי תקנון הבית המשותף (באמצעות החלטת רוב באסיפת דיירים), אבל עד שלא יעשו כן, אין לוועד הבית כל פטור מניהול חשבון בנק.

 

שורה תחתונה – חייבים חשבון בנק

אין פטור מהחובה להפקיד הכנסות בחשבון בנק על שם הבית המשותף, אלא אם בעלי הדירות שינו את תקנון הבית המשותף.

עו"ד ערן הוד

מבוסס על פסק דין עש"א (מחוזי חי') 8603-10-21 רמי יובל נ' נאווה כרמל (נבו 05.12.2021)

יובהר, כי אין במידע האמור, אשר ניתן כמידע כללי בלבד, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא.

👈 מילאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן